2015. júl. 17.

Üzenet

Kedves Idelátogatók, elnézést, hogy az oldal nem frissül mostanában és könnyen lehet, hogy a közeljövőben sem fog túl sűrűn frissülni. De az eddigi tartalmakat (pl. táplálkozás, öltözködés, cipőválasztás, versenyre/maratonra készülés, stb.) továbbra is nagy szeretettel ajánlom az Olvasóknak!
Jelenleg a kis tipegő babám ellátása és egyéb teendőim annyira lekötnek, hogy nem igazán jut idő a normális és valóban hasznosnak nevezhető blogírásra. Persze ez nem azt jelenti, hogy abbahagytam volna a futást! :) Tavasszal lefutottam a Vivicitta félmaratont és különösen nagyszerű érzés volt a célbaérés úgy, hogy férjem és egy éves kicsi babám ott várt a célban. És egyébként is nagyon jó volt újra megtapasztalni a futók nagy és változatos közösségét, a futórendezvények felüdítő és magával ragadó hangulatát. Időnként jól jön egy-egy ilyen megmérettetés az embernek, hogy lelkileg feltöltődjön és további motivációkat nyerjen a sok lelkes futótárs láttán. Különösen, ha Te is egy elfoglalt anyuka vagy, akinek időnként nagyon nehéz időt és energiát áldozni a futásra. A félmaraton után volt egy kisebb kihagyás, de aztán ismét elkezdtem a kellemes kocogásokat. Kivétel nélkül minden kisebb-nagyobb futás után megjelenik az a bizonyos "jó érzés", hogy igen, ma is megcsináltam, tettem valamit a fittségemért, az állóképességemért, a testi-lelki egészségemért, az alakomért, a jó hangulatomért. Idelátogató Olvasóimnak is további jó futásokat, nagy adag kitartást és jó egészséget kívánok!

4 megjegyzés:

  1. Szia,
    Végigolvastam a blogodat, nagyon jó, hasznos volt, kezdő futóknak erősen javallott, én főleg a "térdfájdalmas" témakört találtam hasznosnak.
    Másrészről pedig kissé elszomorít, hogy befejezted az aktív bloggolást, de kérlek nyugtass meg, hogy a futást nem hagytad abba! Az már nagyon elszomorítana engem (és a tetkódat is :)
    Üdv: egy másik futó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves "Másik futó"! Köszönöm a kedves sorokat! :) És örülök, ha hasznosnak találtad a blogot. A futást nem hagytam abba, főleg a nyár első felét sikerült jól megnyomni. Mindig attól függ, mennyire vagyok ellátva (családi) bébiszitterekkel. Szerintem aki úgy istenesen belekóstolt, milyen jó dolog a futás, az jó eséllyel már sosem hagyja abba. Úgy végleg legalábbis nem. :)

      Törlés
  2. Szia:) Nagyon örültem a blogodnak, sikerült rátalálnom, így rengeteg fontos dolgot tanultam a futással kapcsolatban. Szeptember 11-én fogom futni első félmaratonomat. Jelenleg éppen egy térdsérüléssel bajlódom, 10 napot pihentetem, így kiestek a futások, jelen pillanatban 19 napom van még a versenyig. Nagyon remélem, hogy sikerül lefutnom, sokat készültem rá. Túl sokat akartam, szerintem megerőltettem. Persze mást is sportolok, így kicsit enyhítem az elvonási tüneteimet, ami a futás miatt alakult ki. Remélem jól vagy és a futást sem hagytad abba.

    Üdv. Erika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Erika! Nagyon örülök, hogy tudtam segíteni a blogommal és nagyon szorítok, hogy sikerüljön a félmaratonod! (Bírnám, ha utána írnál ide a tapasztalatokról..) 19 nap még sok idő, biztos, hogy sokat fog javulni a térded addig. Nagyon jól teszed, hogy pihenteted. Első maratonom előtt (illetve máskor is, amikor hirtelen vállaltam túl sokat) nekem is voltak térdbajaim, nem is kicsik. Nekem a pihentetés és az ízületvédő bogyók segítettek. (Konkrétan a BioTech ArthroGuard, amiben asszem fájdalomcsillapító is van.) Izgultam is rendesen a verseny előtt a térdem miatt. De tudtam, hogy mentálisan és fizikailag is felkészültem és ez megnyugtatott.Nekem egyébként az volt a benyomásom, hogy jót tett a térdemnek, hogy a maraton előtti hetekben a laza kocogás során, majd magán a maratonon is igyekeztem nagyon-nagyon egyenletes, szinte gépies és számomra kényelmes tempóban futni. A másik, hogy érzékeny térd esetén szerintem külön oda kell figyelni arra, hogy ne fussuk el az elejét, mikor még nem melegedtek be úgy az ízületek, izmok. Végül még az, hogy a jegelést is sokan ajánlják fájós térdre. Akkor jó regenerálódást és eredményes futást kívánok! Ui: Én is voltam pár hete egy futóversenyen, ahol én 10 km-t futottam (félig hegymenet volt), két éves kisfiam pedig lefutotta az ovisok 300 méterét. :D :D

      Törlés

Jöhetnek a kommentek, tanácsok, kérdések!