2013. febr. 23.

Új futócipőben a havas téli tájban


A puding próbája az evés, a futócipőé meg a futás. Így hát amint megvettem az új futócipőmet, azon nyomban fel is avattam 17 kilométerrel. ..

Reggel kinézve az ablakon azt láttam, hogy éjjel ismét hatalmas jó esett itt „Vazs” megyében. Gyönyörű, ahogy roskadozik minden a hótól, vastag, hófehér paplan takarja be a házakat, a fákat, ráadásul végre vidéken vagyok, ahol a levegőt harapni lehet és a forgalom kicsi – ezek komoly érvek egy kellemes téli kocogás mellett. Még jelentősebb érv volt, hogy új szerzeményem  van: egy Asics Gel 3030 futócipő, amit (akit) minél előbb ki kell próbálnom, mert megöl a kíváncsiság, hogy jobban beválik-e, mint a múltkori Asics GT 2170, amivel gyötrelmesen ment az összeszokás és bő 2 hónap kellett hozzá.
 Asics Gel 3030

De mivel nem olcsó mulatság egy futócipő és úgy akartam vigyázni rá, mint egy hímestojásra, ezért erősen aggasztott a letakarítatlan vagy sóval beszórt járdák, a latyakos autóutak állapota. Rögtön egy ilyen kínzásnak alávetni az új cipőt – hát ez nem tűnt valami illendő dolognak. Végül eldöntöttem, hogy kimerészkedek a fenenagy télbe, aztán lesz, ami lesz. Ha nagyon gázosak az utak, akkor visszafordulok, ha viszonylag járhatóak, akkor futok egy jót, mondjuk egy órát. Innivalót azért viszek magammal. Jól is tettem, mert úgy megjött a kedvem a futáshoz, hogy elfutottam az egyik szomszédos faluig meg vissza.

Nagyon szép élmény volt végigfutni az úton, ahol először csak havas mezők veszik körül az embert, aztán havas fák, majd egy kis havas erdő, aminek a végén már majdnem ott van az a behavazott kis szomszéd falu. A hókotró szerencsére már nagyjából letakarította az útról a hó nagy részét (felső rétegét), így viszonylag jól járható volt az út. Nagyon-nagyon jól éreztem magam, a fák gyönyörűek voltak kétoldalt, mintha csak nekem tapsoltak volna, ahogy elfutottam közöttük. :) És az a ragyogó, szűzi fehérség mindenhol. Friss, téli levegő és nyugalmas csend, nagy néha talán egy varjú károgása zavarta meg csak a csendet. 
 Ez nem én vagyok, de hasonló helyen futottam ma én is
 
A forgalom sem volt nagy így szombat reggel, de akadt egy-pár autó. Többnyire lassan mentek a veszélyes és csúszós úton, de egy köcsög fickó olyan gyorsan hajtott el mellettem, hogy teljesen beterített latyakkal, orrom-szám telement a havas trutyival. Pedig amennyire csak lehetett, kitértem az útjából, átmentem a másik oldalra. Ezek után másodpercekig az öklömet ráztam hátrafordulva a kocsi felé és úgy hadonásztam, mint egy bolond, miközben a legcsúnyább dolgokat kívántam mind neki, mind a kedves rokonságának. Később megijedtem a sok átoktól, meg is bántam, hogy hagytam, hogy a ragyogó jókedvemet ilyen gyorsan elvegyék, és gyors imát mondtam, hogy mégse boruljon árokba az illető és ne törjön ki a nyaka sem...
Visszaérve kis városomba, ismét beleakadtam egy autósba, aki ugyancsak beterített latyakkal és akire ugyancsak nagyon csúnyákat mondtam. Csakhogy… ahogy mondtam a magamét, közben fordultam volna előre, hogy folytassam a futást, de úgy beleléptem egy gödörbe, hogy majdnem kiment a bokám, sőt, a cipő is majdnem beleragadt. Na ezért nem fogok máskor csúnyákat kiabálni a kevésbé kulturált autós felebarátaimra. :)

A két incidenst leszámítva felemelő és gyönyörű téli futásban volt részem így szombat délelőtt. És amit az egészben leginkább tudtam értékelni, az az új futócipő okozta kellemes meglepetés volt: remekül helytállt a Gel 3030-as: a 17 kilométer alatt semmi fájdalom, se a térdben, se a talpon, se a bokánál, se a saroknál, se a lábujjhegyeknél. Egyedül a bal lábfejemen a lábujjak alatti párnás részben éreztem kicsit valami minimális zsibbadást vagy furcsaságot, de abszolút jelentéktelen volt és semmi vízhólyagot vagy más kellemetlenséget nem tapasztaltam futás után. Az aszfalt keménységét szuperjól csillapítja, miközben kellőképpen rugalmas is. Semmi dörzsölődést, nem tapasztaltam, sőt olyan érzésem volt, mintha egy jól bejáratott cipőben futnék. Egyetlen negatívumként annyit tudok mondani, hogy kicsit úgy éreztem, hogy nem tartja és nem fogja olyan jól a sarkamat, mint ahogy én szeretném. Egy kicsit feszesebb tartást vástam volna el, de ez valószínűleg nem számottevő dolog aszfalton vagy más egyenletes terepen. A cipő egyébként a stabil futócipők kategóriájába tartozik, lévén, hogy pronáló lábfejű futóknak tervezték. A GT 2170-es problémái miatt nem túlzás azt mondani, hogy szabályosan izgultam, hogy be fog-e válni elsőre ez a Gel 3030. Elmondhatom, hogy az első teszt kiválóan sikerült: mintha egy ismeretlen ismerőssel futottam volna. Remélem, a következőkben sem okoz csalódást. Ha így lesz, akkor egy hónap múlva talán ebben a futócipőben futok maratont. Meglátjuk…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jöhetnek a kommentek, tanácsok, kérdések!